FacebookTwitterПідписатися на RSS

Результати моніторингу якості освіти

Алгоритм проведення моніторингу якості дошкільної освіти в ЗДО

1. Ретельно опрацювати лист МОН від 06.11.2015 №1\9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» та Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини дошкільного віку .

2. Видати наказ про проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ЗДО.

3. Скласти план проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти за станом на кінець 2020навчального року.

4. Розробити критерії, що відповідають кожному з видів компетенцій, яких діти набувають у межах освітніх завдань.

5. Роздрукувати бланки протоколів оцінювання рівня розвитку дитини (за кількістю дітей у групі).

6. Визначити основні методи педагогічного оцінювання рівня розвитку дитини та діагностичний інструментарій (дидактичні ігри, індивідуальні картки, предметні та сюжетні картинки, схеми, малюнки тощо).

7. Провести педагогічну діагностику рівня розвитку дошкільників (у відповідності до визначених критеріїв).

8. Заповнити бланки протоколів на кожну групуз результатами оцінювання їхрівня розвитку.

9. Визначити кінцевий показник рівня виконання програми у кожній віковій групі.

10. Визначити кінцевий показник виконання державних стандартів дошкільної освіти та якості надання освітніх послуг у ЗДО в цілому.

11. Дані моніторингу занести у зведену таблицю результатів моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ЗДО.

12. Видати наказ за результатами проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ЗДО.

Оцінка досягнень проводилась за рівнями:

- Високий– показник проявляється повною мірою, дитина має глибокі системні знання та практичні вміння;

- Достатній- показник проявляється частково й ситуативно, дитина має достатні, але не глибокі знання, чекає підтримки від дорослого;

- Середній- показник проявляється вкрай рідко, знання та практичні вміння дуже обмежені та безсистемні;

- Низький- повна відсутність прояву, відсутність знань та практичних вмінь.

Головна мета такої системи оцінювання досягнень дитини – визначити, чи є поступальні зміни в розвитку однієї конкретної дитини впродовж цілого року. Результати досягнень дітей дали змогу зорієнтувати педагога у сильних і слабких сторонах розвитку кожної дитини, доборі засобів оптимізації цього процесу, шляхів індивідуальної роботи з нею.

Результати рівнів засвоєння програмового матеріалу з дітьми всіх вікових груп узагальнені, зроблені відповідні висновки та рекомендації до кожної з них.

Отже, аналіз результатів діагностування дітей засвідчує, що їх загальні позитивні показники, які були отримані на початку навчального року в 2020році у порівнянні з кінцем навчального року 2019року дали вагомий приріст, а негативні – знизились, що свідчить про ефективність навчально-виховної роботи з дітьми протягом року. Робота вихователя проводилась на достатньому рівні.

Мета моніторингу- виявлення ступеня відповідності результатів діяльності ЗДО (ясла - садок) "Золотий ключик"стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Завдання моніторингу :

• безперервно спостерігати за динамікою розвитку ЗДО, своєчасно виявляти зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;

• здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших процесів у закладі дошкільної освіти;

• підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг;

• залучати батьківську громадськість в процес поліпшення якості освіти ЗДО(ясла - садок) "Золотий ключик"

З метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно завдань програми, вихователями та спеціалістами було проведено діагностичні дослідження щодо оцінки досягнень дітей дошкільного віку за картою компетентностей. Статистичну обробку даних вивчення стану сформованості життєвих компетенцій педагоги здійснювали за критеріями, чітко визначеними за кожним підрозділом програми. Отримані данні аналізувались за принципом природної достатності. Такий підхід до оцінювання даних зрізів дозволяє аналізувати якість освіти дітей і якість освітнього процесу в ЗДО та своєчасно реагувати на недоліки в роботі з розвитку дитини.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), програми «Дитина», річного плану ЗДО, з метою підвищення якості навчання та отримування даних про рівень розвитку дитини, виявлення знань, умінь,навичок дітей дошкільного віку регулярно проводяться моніторингові дослідження навчальних досягнень вихованців ЗДО за наступними освітніми лініями:

-«Особистість дитини» (фізичний розвиток, БЖД);

- «Дитина в соціумі»;

- «Дитина в природному довкіллі»;

- «Дитина в світі культури»;

- «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (логіко-математичний розвиток);

- «Гра дитини»;

- «Мовлення дитини».

Для проведення перевірки знань дітей використовуються моніторингові завдання з методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з базовим компонентом дошкільної освіти», які максимально враховують особливості та можливості дітей, забезпечують для них адекватне розуміння змісту запропонованих завдань, базуються на вже накопиченому дитиною досвіді. Результати моніторингового обстеження кожної дитини фіксуються у відповідній таблиці. Моніторингове дослідження проводиться на основі наступних принципів: комплексний підхід, цілісний, системний аналіз. Перевірка знань дітей здійснюється у відповідності з вимогами: спокійна, сприятлива обстановка, у вільний час, з підгрупами дітей (3-4 особи) або окремо з кожною дитиною, ретельно продумана організація роботи на цей період, питання до дітей, дидактичний матеріал, спілкування з дітьми організовується так, що кожна дитина має можливість показати свої знання.

Моніторинг досягнень дітей проводиться в два етапи:

І етап - початок навчального року (вересень)
ІІ етап - кінець навчального року (травень)

Карти результатів моніторингу основних компетенцій дітей за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти України

2021-2022 навчальний рік

вересень

Освітня лінія "Особистість дитини"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в515
д1141
с515
н--
середній показник67%


Освітня лінія "Дитина в соціумі"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в28
д1659
с311
н--
середній показник69%


Освітня лінія "Дитина в природному довкіллі"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в415
д1348
с415
н--
середній показник70%

Освітня лінія "Дитина у світі культури"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в622
д1352
с27
н--
середній показник75%

Освітня лінія "Гра дитини"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в27
д1244
с724
н--
середній показник64%

Освітня лінія "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в311
д1245
с518
н13
середній показник65%

Освітня лінія "Мовлення дитини"

Групастарша
Кількість обстеж. дітей21
Рівні%
в28
д1244
с622
н14
середній показник64%
Кiлькiсть переглядiв: 1584

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.