FacebookTwitterПідписатися на RSS

Стратегія розвитку

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА - САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 6 «ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК»

ТАЛЬНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

на 2022 - 2027 роки

СХВАЛЕНО
педагогічною радою
закладу дошкільної освіти
№ 6 «Золотий ключик»
протокол від 01.11.2021 № 2

Вступ

Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості. Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку навчальної системи ЗДО. Планування розвитку навчальної системи закладу дошкільної освіти до 2027 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.

Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі дошкільного навчального закладу, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту. Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.

На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.

Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємна відповідальність учасників освітнього процесу.

Програма спрямована забезпечувати розвиток якості дошкільної освіти, як найважливішого ресурсу, що забезпечує максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності,шляхом залучення бюджетних та позабюджетних коштів створити умови для функціонування розвитку дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію прав громадян на здобуття дошкільної освіти, реалізацію особистісно – орієнтованої моделі, формування життєвої компетентності, базових якостей особистості, розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника, створення умов для гармонійного розвитку кожної дитини відповідно до її природних задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, удосконалення науково – методичної та функціональної підготовки працівників.

І. Інформаційно-аналітична довідка
про діяльність закладу дошкільної освіти
(ясла-садок)комбінованого типу №6 «Золотий ключик»
Тальнівської міської ради

Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

Пріоритетними напрямами діяльності закладу дошкільної освіти є:

●Формувати удошкільників навички спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми в процесі ігрової діяльності.

● Продовжувати роботу з формування основ безпеки життєдіяльності у дітей дошкільного вікучерез систему занять, бесід та дидактичних ігор.

● Пропагувати у дошкільників систему цінностей, культуру світобачення через впровадження освіти сталого розвитку.

● Головним пріоритетом у практиці роботи ЗДО на сучасному етапі є співпраця з родинами вихованців. Педагогічний колектив сприяє підвищенню педагогічної та психологічної компетентності батьків, залучає їх до активної участі у роботі закладу та групи, покращенню розвивального та ігрового середовища.

Інформація про заклад дошкільної освіти:

Юридична адреса: місто Тальне,Черкаська обл. пр. Зелений ,5; електронна пошта Talne-dnz6@ukr.net ;офіційний сайт закладу http://talne-zdo6.ck.sch.in.ua/

Дошкільний навчальний заклад функціонує з 24 серпня 1980 року.

Мова навчання – українська.

У 2020/2021 навчальному році буде функціонувати 5 груп

1 група для дітей раннього віку, 3 - групи для дітей дошкільного віку. 1 клас.

Очікувана мережа – 85 дітей.

Кадрове забезпечення закладу дошкільної освіти.

Завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей здійснює педагогічний колектив та обслуговуючий персонал закладу.

Всього педагогічних працівників – 11 осіб.

Директор Вихователь-методист Вихователі Музичний керівник Вчитель-логопед
1 1 7 1 1
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників
Атестаційна категорія Рік Спеціаліст % Спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії % Спеціаліст І кваліфікаційної категорії % Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії %
2020/2021 7 1 0 1 2 0
Вища педагогічна Вища непедагогічна (технічна освіта тощо) Середня спеціальна
Вища педагогічна (вчителі, викладачі) Вища спеціальна (музкерівники, логопеди, дефектологи, інструктори з фізкультури) Вища дошкільна Неповна вища педагогічна (вчителі) Неповна вища не дошкільна (музкерівники, інструктори з фізкультури тощо) Неповна вища дошкільна
1 2 3 0 0 0 3
Основні завдання стратегії розвитку:

● забезпечувати максимально сприятливі умови навчання та виховання дітей, створювати безпечні умови для навчання, розвитку і виховання дошкільників;

● забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;

● здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм;

● підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій;

● удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, та і в системі підвищення кваліфікації;

● модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;

● забезпечення якісного функціонування виховного процесу та збереження здоров’я дітей шляхом оновлення навчально-методичної та матеріально технічної бази закладу освіти;

● удосконалювати механізм моніторингу освітнього процесу;

● формувати комплексну національно-орієнтовану систему виховання дітей дошкільного віку;

● забезпечити педагогічне співробітництво зі школою з питань адаптації вихованців закладу до умов навчання в школі;

● забезпечувати тісну співпрацю з родинами вихованців та громадськістю, урізноманітнювати форми спільної роботи.

Визначення компонентів
внутрішньої системи забезпечення якості
освітньої діяльності та якості освіти закладу:

Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, визначено чотири основних напрямів розвитку, що відображені у розділах:

1.Формування іміджу сучасного закладу освіти:

● комфорт та безпечні умови;

● освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;

● розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище.

2. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти:

● моніторинг

3.Система педагогічної діяльності:

● кадрове забезпечення закладу освіти;

● підвищення рівня компетенції

4. Система управлінської діяльності:

● стратегія і планування в ЗДО

Фінансово-економічне та ресурсне

забезпечення програми:

● бюджетне фінансування:

● позабюджетне фінансування;

Очікувані результати:

● раціональне використання інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;

● підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи, систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;

● модернізація матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;

активна участь громадськості та батьків у формування освітнього простору ЗДО;

● формування у дошкільників вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;

● ціннісне ставлення дошкільників до природи, культури, соціуму, високий рівень морально-духовного розвитку;

● сформованість свідомого ставлення дітей до власного здоров’я як

підвищення рівня професійної підготовки педагогічних працівників, зміна якісного складу за освітою та за кваліфікаційними категоріями.

Шляхи реалізації стратегії розвитку.
І. Формування іміджу сучасного закладу освіти
Освітнє середовище закладу освіти
вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації

Мета: Створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків та педагогічних працівників та організовувати освітній процес на принципах партнерства, взаємодії та недискримінації.

Зміст заходів Термін
з/п виконання Виконавець
2.1. Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу, 2022-2027 Всі учасники
що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, освітнього
прав і свобод людини процесу
2.2. Організовувати роботу психологічної служби, у тому числі для 2022-2027 Всі учасники
психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які освітнього
вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, процесу
іншого насильства
2.3. Взаємодіяти з органами та службами щодо захисту прав дітей, 2022-2027 Директор,
правоохоронними органами, у тому числі залучає їх до заходів із вихователь -
запобігання булінгу, іншому насильству методист
Освітнє середовище забезпечує комфортні та безпечні умови навчання та праці

Мета:

● зробити дизайн освітнього середовища закладу освіти функціональним, який дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та територію закладу в освітньому процесі;

● створювати безпечні умови для перебування вихованців та працівників в закладі дошкільної освіти;

● проводити роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;

навчати дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі;

● дотримуватись вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;

● створювати умови для здорового харчування;

● створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет.

№ з/п Зміст заходів Термін
виконання Виконавець
1.1. Забезпечити належні санітарно-гігієнічні умови в закладі 2022-2027 Педагогічні
освіти для догляду, виховання, навчання та розвитку працівники
дітей
1.2. Забезпечити розробку і виконання закладом освіти 2022-2027 Директор
комплекс заходів з охорони праці та правил безпеки.
1.3. Проводити навчання працівників з охорони праці та 2022-2027 Завгосп
безпеки життєдіяльності відповідальних з технічний
стан, безпечну та економічну експлуатацію теплового
господарства
1.4. Щорічно проводити перевірку захисного заземлення, 2022-2027 Завгосп
опору ізоляції, засобів індивідуального захисту
1.5. Встановити в приміщеннях ЗДО протипожежну 2022-2027 Завгосп
сигналізацію.
1.6. Щорічно проводити повірку, перезарядку засобів Завгосп
пожежогасіння. 2022-2027
1.7. Здійснювати санітарно-технічну розчистку Завгосп
зелених насаджень та зрізування аварійних дерев 2022-2027
1.8. Проводити профілактичні бесіди з безпеки Педагогічні
життєдіяльності. 2022-2027 працівники
1.9. Проводити атестацію робочих місць за умовами Відповідальні особи
праці (1 раз на п’ять років) 2022-2027
1.10. Забезпечити проведення планових медичних 2022-2027 Сестра медична
профілактичних оглядів працівників закладу. старша
1.11. Проводити тематичні тижні знань безпеки 2022-2027 Вихователь -
життєдіяльності та безпеки дитини методист
1.12. Працювати над створенням здоров’язбережувального 2022-2027 Всі учасники
середовища в закладі дошкільної освіти. освітнього процесу
Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище

Мета:

● забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;

● забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;

● збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;

● формування свідомого ставлення до власного здоров’я;

● урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.

№ з/п Зміст заходів Термін
виконання Виконавець
1.1. Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до закладу освіти відповідно до «Загальнодержавної електронної реєстрації дітей». 2022-2027 Всі учасники
освітнього процесу
1.2. Створити належні умови для обов’язкового здобуття 2022-2027 Директор
дітьми 5-річного віку дошкільної освіти.
1.3. Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами. 2022-2027 Директор, вихователь
– методист, вихователі
1.4. Впровадження інклюзивної освіти в заклад освіти. Всі учасники
Розвивати зв’язок з родинами вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної 2022-2027 освітнього процесу
програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час навчання.
1.5. Підтримувати зв’язки з інклюзивно-ресурсним 2022-2027 Директор, вихователь
центром, залучаючи його фахівців до розроблення – методист,
індивідуальних програм розвитку, консультацій педагогічні
педагогів закладу для надання якісного психолого- працівники
педагогічного супроводу в освітньому процесі.
1.6. Забезпечити умови ефективної реалізації Базового компоненту дошкільної освіти 2022-2027 Всі учасники
1.7. Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології. 2022-2027 Педагогічні
працівники
1.8. Впроваджувати в педагогічний процес здоров’язберігаючі технології соціально-оздоровчі проекти. Педагогічні
2022-2027 працівники
1.9. Забезпечувати належний стан медичного 2022-2027 Педагогічні
обслуговування дітей. працівники
1.10. Оновити систему оздоровчих заходів, які проводяться Директор
в умовах ЗДО 2022-2027
1.11. Забезпечувати раціональне, збалансоване харчування дітей в дошкільному закладі з дотриманням натуральних норм харчування та врахування віку та типу груп. Директор, сестра
2022-2027 медична старша
1.12. Здійснювати контроль за якістю харчування та медичного обслуговування дітей різних вікових категорій, відповідно до потреб розвитку. 2022-2027 Сестра медична
старша, працівники
харчоблоку
ІІ. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти

Мета: Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

№ з/п Зміст заходів Термін
виконання Виконавець
1.1. Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних 2022-2027 Всі учасники
досягнень вихованців освітнього процесу
1.2. Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою 2022-2027 Всі учасники
виявлення творчих та обдарованих дітей освітнього процесу
ІІІ. Система педагогічної діяльності
Кадрове забезпечення закладу освіти

Мета:

● оптимізація кадрового забезпечення закладу дошкільної освіти;

● оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;

● підготовка та підтримка компетентного педагога

№ з/п Зміст заходів Термін
виконання Виконавець
1.1. Формувати штат закладу, залучаючи кваліфікованих 2022 Директор
педагогічних та інших працівників відповідно до
штатного розпису та освітньої програми
1.2. Забезпечити 100% володіння педагогічними 2022-2027 Директор, вихователь
працівниками ЗДО інноваційних технологій та методист, вчитель-логопед
впровадження їх навчально-виховний процес. педагогічні працівники
1.3. Здійснювати атестацію педагогічних працівників 2022-2027 Директор, вихователь
відповідно до Типового положення про атестацію. методист, вчитель-логопед,
педагогічні працівники
1.4. Використовувати педагогічними працівниками новітніх освітніх технологій та форм організації освітнього процесу, спрямовані на формування ключових компетенцій і наскрізних умінь вихованців відповідно до освітньої програми. 2022-2027 Директор, вихователь
методист, вчитель-логопед,
педагогічні працівники
1.5. Брати участь у конкурсах фахової майстерності серед 2022-2027 Директор, вихователь
педагогічних працівників навчальних закладів. методист, вчитель-логопед,
педагогічні працівники
1.7. Забезпечувати обов’язкове проходження 2022-2027 Директор, вихователь
педагогічними працівниками закладу курсової методист,вчитель-логопед,
підготовки у між атестаційний період відповідно до педагогічні працівники
перспективного плану.
1.8. Мотивувати працівників до якісної роботи, через 2022-2027 Директор, вихователь
систему матеріального та морального заохочення, у методист, вчитель-логопед,
тому числі педагогічних працівників до саморозвитку, педагогічні працівники
здійснення методичної ,інноваційної ,дослідно-
експериментальної роботи
Постійне підвищення рівня професійної компетентності
та майстерності педагогічних працівників

Мета:

● створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;

● навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;

● впровадження інноваційних методик, технологій, програм в практику роботи з

метою забезпечення ефективності освітнього процесу

№ з/п Зміст заходів Термін
виконання Виконавець
1.1. Впроваджувати систему методичних заходів, 2022-2027 Директор , вихователь
методист,вчитель-логопед,
спрямованих на розвиток професійної компетентності, педагогічні працівники
творчих можливостей педагогів.
1.2. Створювати умови для систематичного поповнення та 2022-2027 Директор , вихователь
використання педагогічними працівниками закладу методист
методичного фонду літератури, методичних матеріалів,
інтернет-ресурсу.
1.3. Залучати педагогів до вивчення та впровадження 2022-2027 Директор , вихователь
інноваційних педагогічних технологій, методик, методист
програм.
1.4. Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої 2022-2027 Всі учасники
діяльності педагогічних працівників. освітнього процесу
1.5. Постійно оновлювати відповідно до сучасних 2022-2027 Педагогічні
вимог навчально-методичне забезпечення працівники
освітнього процесу.

ІV. Система управлінської діяльності.

Cтратегія і планування в ЗДО.

Мета:

● створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою.

№ з/п Зміст заходів Термін
виконання Виконавець
1.1. Здійснювати річне планування та відстеження його 2022-2027 Директор ,
результативності відповідно до стратегії розвитку та з вихователь - методист
урахуванням освітньої програми закладу
1.2. Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої 2022-2027 Директор
діяльності
1.3. Розподілити обов’язки та повноваження між 2022-2027 Директор
адміністрацією закладу освіти для забезпечення
ефективного управління закладом освіти та
вдосконалення якості освітньої діяльності.
1.4. Утримувати у належному стані будівлі, приміщення, 2022-2027 Завгосп
обладнання закладу освіти
1.5. Створити у закладі систему інформаційного 2022-2027 Директор
забезпечення тому числі електронний
документообіг) та автоматизоване середовище для
роботи з даними.
1.6. Сприяти та забезпечувати необхідні умови для 2022-2027 Директор
діяльності різноманітних форм громадського
самоврядування
1.7. Створити умови для формування відкритого 2022-2027 Директор
освітнього середовища через залучення учасників
освітнього процесу до різноманітних суспільно-
значущих заходів поза межами закладу: фестивалі,
екскурсії, відвідування установ культури тощо.
1.8. Створити психологічно комфортне середовище яке 2022-2027 Директор
забезпечує конструктивне спілкування учасників
освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної
довіри
1.9. Оприлюднювати інформацію про свою діяльність на 2022-2027 Директор
відкритих загальнодоступних ресурсах

Кiлькiсть переглядiв: 47

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.