FacebookTwitterПідписатися на RSS

 Золотий=

Вчитель-логопед:

1. Здійснює роботу, спрямовану на найбільш повну корекцію відхилень у дітей з порушеннями мовлення з урахуванням характеру порушень, вікових, індивідуальних особливостей кожної дитини.

2. Проводить обстеження дітей, вивчає і фіксує динаміку їх розвитку, визначає структуру та ступінь тяжкості мовленнєвих порушень. Розробляє індивідуальні плани для корекції порушень мовленнєвої діяльності та виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання та соціальної адаптації кожної дитини.

3. Вивчає індивідуальні особливості, здібності, інтереси та нахили дітей з метою створення умов для забезпечення їхнього розвитку. Комплектує групи для занять з урахуванням ступеня тяжкості мовленнєвих порушень дітей.

4. Проводить групові та індивідуальні заняття з виправлення мовленнєвих порушень, поновлення порушених функцій, використовуючи різноманітні форми і засоби активізації розвитку мовлення, фонематичного сприймання, попередження дисграфії, прийоми, методи навчання, сучасні освітні технології.

5. Забезпечує умови для засвоєння дітьми відповідних навчальних та корекційно-розвиткових програм з огляду на мовленнєві порушення, вікові, індивідуальні особливості дітей, сприяє їхній соціальній адаптації.

6. Забезпечує взаємозв'язок з іншими педагогами з метою вироблення єдиної спрямованості у роботі з дітьми з порушеннями мовлення.

7. Застосовує у роботі з дітьми з порушеннями мовлення інноваційні освітні методики, перспективний педагогічний досвід.

8. Забезпечує охорону життя та здоров'я дітей під час освітнього процесу.

/Files/images/2021-2022_nr/podlsetska_lv/unnamed.jpg

Діти – наша радість, щастя й надія, наше майбутнє. Кожен із нас мріє виростити свою дитину здоровою, інтелектуально розвиненою, виховати цікавого співрозмовника з багатим словниковим запасом і чітким правильним мовленням.

Дитина з народження поступово опановує фонетичну систему рідної мови і на цьому шляху робить багато помилок: cплутує, замінює, спотворює або пропускає звуки. Частіше за все у дітей страждають свистячі звуки ([с], [з], [ц]), шиплячі ([ш], [ж], [ч], [шч]) та сонорні ([л], [р]). Це природньо до досягнення дітьми 4-5 ти років, коли закінчується формування правильної звуковимови. Та часто буває так, що з певних причин дошкільник і в 5-6 років самостійно не може засвоїти вимову певних звуків. Як показує практика, такій дитині обов’язково потрібна допомога фахівця, адже це є першою сходинкою до проблем у навчанні читання і письма в школі (виникають, так звані, дислексія – порушення читання та дисграфія – порушення письма).

/Files/images/2021-2022_nr/podlsetska_lv/Без названия.jpg

У зв'язку із збільшенням кількості дітей, які потребують логопедичної допомоги, у 2018 році було створено групу компенсуючого типу для дітей з мовленнєвими вадами і в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 6 „Золотий ключик”. Логопедична група – це колективний вплив на дитину з боку учителя-логопеда, вихователів, психолога, музичного керівника, інструктора з фізичного виховання, медичної сестри. Головною метою корекційного впливу – формування у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення. Для занять з дітьми обладнано логопедичний кабінет. Заняття проводяться щодня в ігровій формі. В цій групі все налаштовано на розвиток мовлення. Дитина навіть не помітить, що навчається.

ХОЧУ ЗВЕРНУТИ УВАГУ НА ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ

У 3 роки малюк має повне право перекручувати звуки, неправильно будувати речення. Головне, щоб він розумів звернену до нього мову і вмів донести до інших свої думки. Якщо дитина в змозі виконати ваші нехитрі прохання, а ви розумієте його, незважаючи на «кашу в роті», - тоді все в порядку. Допомога фахівця потрібна трирічним мовчунам і тим малюкам, яким неясні найпростіші ваші вимоги.

В 4 роки дитина вже має говорити так, щоб його розуміли не тільки батьки, а й сторонні. Дитина говорить велику кількість слів, але вимова звуків ще недостатньо чітка. Але якщо вихователька або сусід по кілька разів перепитує вашого малюка, не розуміючи його, тоді потрібно позайматися з логопедом.

У 5 років дитина ще може не вимовляти звук [р]. А в 6 років, перед школою, вважається нормою правильна вимова і використання відмінків, вміння складно і грамотно говорити. Намагайтеся всебічно розвивати пам'ять та увагу дитини, формувати вміння виражати свої думки та вислуховувати інших. Пропонуйте дитині переказувати вам оповідання чи казки, описувати побачене, доповнювати речення – усе це допомагає розвивати словниковий запас.

Не забувайте розвивати і дрібну моторику пальців рук – тобто малюк якомога більше повинен працювати своїми неслухняними пальчиками. Якби не здавалося вам це втомливим, нехай дитина сама застібає гудзики, шнурує черевики, ліпить, малює, розфарбовує, складає пазли та мозаїку, грає крупами та горіхами. Адже, що краще розвинені пальчики, то краще розвинене мовлення.

Таблиця засвоєння дітьми звуків мови
ВІК ДИТИНИЗВУКИ МОВИ
Від 1 до 2 роківА, О, Е, М, П, Б
Від 2 до 3 роківУ, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й
Від 3 до 4 роківС, З, Ц
Від 4 до 5 роківШ, Ж, Ч, Щ
Від 5 до 6 роківЛ, Р

/Files/images/2021-2022_nr/podlsetska_lv/unnamed.png

Причини мовленнєвих порушень у дітей

Мовні порушення можуть мати як центральний, так і периферичний характер. Центральний, якщо хвороботворний вплив зачепив той чи інший відділ центральної нервової системи і спричинив порушення мовлення.

Периферичне порушення мовлення у тих випадках, коли виявляються аномалії в будові периферичного мовного апарату.

До факторів, що зумовлюють мовленнєві порушення, відносять такі:

- різна внутрішньоутробна патологія, що приводить до порушення розвитку плода. Найбільш грубі дефекти мовлення виникають при порушенні розвитку плода в період від 4 тижнів до 4 місяців. Виникненню мовної патології сприяють токсикоз при вагітності, вірусні й ендокринні захворювання, травми, несумісність крові по резус-факторі й ін.

- родова травма й асфіксія (недостатність кисневого постачання мозку в наслідок порушення подиху) під час пологів, які приводять до внутрічерепних крововиливів.

- різні захворювання в перші роки життя дитини. Особливо пагубними для розвитку мовлення є часті інфекційно-вірусні захворювання, менінго-енцефаліти й ранні шлунково-кишкові розлади.

- травми черепа, що супроводжуються струсом мозку.

- спадкоємні фактори. У цих випадках порушення мовлення можуть становити лише частину загального порушення нервової системи й сполучатися з інтелектуальною й руховою недостатністю.

- несприятливі соціально-побутові умови, що приводять до педагогічної занедбаності, вегетативної дисфункції, порушення емоційно-вольової сфери й дефіциту в розвитку мовлення.

При аналізі причин виникнення порушень варто враховувати співвідношення мовного дефекту й збережених аналізаторів і функцій, які можуть бути джерелом компенсації при корекційному навчанні.

Казка про Язичок. Ознайомлення дітей із будовою артикуляційного апарату. Артикуляційна гімнастика.

Розвиток мовленнєвого дихання

Розвиток дрібної моторики

 Золотий=Гра "Що росте на городі, а що на дереві?"

 Золотий=Опис овочів

Свійські тварини

 Золотий=Тема: "Перелітні птахи"

 Золотий=Опис птаха

 Золотий=Складаємо речення про птахів.

 Золотий=Розвиток дрібної моторики рук та вивчення кольорів.

 Золотий=Розвиток дрібної моторики, уваги, вивчення кольорів.

 Золотий=Постановка звука "Р"

 Золотий=Виконання артикуляційної вправи "Дятлик"

 Золотий=Звуковий аналіз слів

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

/Files/images/2021-2022_nr/104.gif

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=

 Золотий=


/Files/images/2021-2022_nr/podlsetska_lv/chirit.gif


Кiлькiсть переглядiв: 289

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.